Je kunt ons tussen 9:00 en 17:00 uur bereiken op 020-8200 600

Snowtime/Dutchweek 30/28 logo Snowtime Travel logo

Vragen, of advies nodig?
Stel je vraag in de live chat

Klanten waarderen ons met een 8.5!

Veelgestelde Vragen

Met deze FAQ-service proberen we zo goed mogelijk je vraag te beantwoorden. Heb je een vraag of opmerking over een ander onderwerp, dan graag een e-mail naar info@snowtime.nl. Alvast bedankt!

Algemeen

Is Snowtime Travel lid van de ANVR, SGR, Calamiteitenfonds?
Ja, wij zijn aangesloten bij zowel de ANVR (lid 03738), SGR / SGRZ (lid 2072) als het Calamiteitenfonds.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?
Deze vind je onderaan onze homepage bij ‘voorwaarden’ of klik hier.

Waar kan ik de Disclaimer vinden?
De link vind je onderaan onze homepage of klik hier.

Hoe kan ik contact met Snowtime opnemen?
Deze informatie vind je op de homepage onder tab ‘Service’ en onderaan  bij ‘Contact & Info’.

Is er ook een Snowtime brochure?
Nee, Snowtime brengt geen papieren brochure meer uit.

Hoe zit het met mijn privacy?
Wij respecteren te allen tijde je recht op privacy. Je gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Wat zijn de openingstijden van Snowtime?
Telefonisch bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Buiten kantoortijden staan we doorgeschakeld naar onze boodschappenservice. Buiten kantooruren kan je van september t/m april op doordeweekse dagen van 20.30 – 22:00 uur online chatten. Offline chatten kan 24/7. Een e-mail sturen naar info@snowtime.nl kan natuurlijk ook.

Boeken

Hoe kan ik de beschikbaarheid van een accommodatie bekijken?
Deze kun je bekijken door op de accommodatie-pagina op ‘Prijzen & boeken’ te klikken. Is het getoonde prijsvakje lichtblauw of groen dan is de accommodatie beschikbaar op die datum. Een onderstreepte prijs betekent ‘boeken op aanvraag’, dan vragen wij z.s.m. de beschikbaarheid op bij de accommodatie. Wordt een accommodatie ‘op aanvraag’ geboekt – en krijgen wij deze akkoord van de leverancier – dan is de boeking definitief zodra wij dit schriftelijk aan jou bevestigen!

Wanneer heb ik definitief bij Snowtime Travel geboekt?
Je boeking is definitief op het moment dat je in de laatste boekingsstap op ‘Bevestig boeking’ hebt geklikt en akkoord bent gegaan met de ANVR-voorwaarden. Betreft het een ‘op aanvraag’ boeking, dan wordt deze definitief zodra Snowtime dit schriftelijk aan je bevestigt op het door jou opgegeven e-mailadres.

Wat betekent het als een accommodatie ‘op aanvraag’ is?
Dit houdt in dat wij de betreffende accommodatie niet direct op voorraad hebben. Indien je een accommodatie ‘op aanvraag’ boekt, dan is de procedure gelijk aan een reguliere boeking. Het enige verschil is dat wij bij de accommodatieverschaffer navragen of de accommodatie nog beschikbaar is. Is dit het geval, dan is de boeking definitief zodra wij dit schriftelijk aan je bevestigen! Bij geen beschikbaarheid zijn we je graag van dienst door vrijblijvend een alternatief te zoeken.

Wanneer hoor ik of mijn ‘op aanvraag’ boeking akkoord is?
In de regel laten we je dit dezelfde of de volgende werkdag weten (door bijv. internationale feestdagen kan dit langer duren).

Kan ik een optie nemen op een accommodatie?
Ja, dit is vaak mogelijk. Neem dan even telefonisch contact met ons op: 020-8200 600. Dan spreken we een datum en tijd af tot wanneer de optie geldig is.

Wat is een optie op een reis?
Een optie nemen op een reis houdt in dat wij de accommodatie vrijblijvend een aantal dagen voor je vasthouden (tot max. 3 werkdagen). Dit geeft je de mogelijkheid om te overleggen. Voor het nemen van een optie kun je het beste telefonisch contact met ons opnemen.

Hoe weet ik of mijn online boeking door Snowtime is ontvangen?
Als bewijs dat je boeking in goede orde is ontvangen, ontvang je direct na boeking een bevestigingsmail op het opgegeven e-mailadres.

Hoe kan ik een preferentie opgeven?
Het ‘opmerkingenveld’ verschijnt automatisch na de laatste boekingsstap.

Is een opgegeven preferentie gegarandeerd?
Preferenties kunnen niet worden gegarandeerd. Preferenties geven wij door aan de accommodatie, het is aan hen of ze deze inwilligen.

Hoe kan ik extra personen bijboeken?
Wil je, nadat je een boeking hebt gemaakt, nog personen bijboeken? Stel ons daar z.s.m. van op de hoogte (telefonisch of e-mail). Dan bekijken we de mogelijkheden.

Is een kort verblijf mogelijk?
Niet tijdens de hoogseizoenweken. Met name in Oostenrijk hebben we veel short stays vanaf 3 nachten.

Wanneer is de skipas bij de prijs inbegrepen?
Bij alle reizen naar Frankrijk en de meeste reizen naar Italië is de skipas inbegrepen. Over het algemeen is dit bij Oostenrijk niet het geval.

Is het mogelijk om een reis te boeken zonder skipas?
Ja, dat kan. Tijdens de boekingsstappen kun je aangeven dat je voor een reisgenoot geen skipas wilt.

Wat is het bedrag van de schoonmaakkosten?
Het bedrag verschilt per accommodatie en staat vermeld op de accommodatiepagina bij faciliteiten.

In welke plaatsen kan ik ski- en snowboardles bijboeken?
Lessen kun je o.a. bijboeken in Tignes, Valloire, Val Thorens, Les Menuires en Val Cenis. Alle actuele informatie over lessen vind je hier. We raden je aan om voor de hoogseizoenweken sowieso de lessen vroegtijdig te boeken. Doe je dit ter plaatse dan hebben veel scholen geen plaats meer of moet je genoegen nemen met incourante lestijden.

Wat zijn de aanvangstijden van de skilessen?
De tijden verschillen per bestemming. Skilessen worden veelal ’s ochtends gegeven van 09:00 – 12:00 uur. Snowboardlessen vaak in de middag. Indien gewenst kunnen wij de exacte tijden voor je opvragen.

Waar kan ik meer informatie vinden over de verschillende soorten liftpassen?
Deze vind je op de skigebied-pagina. Zoek je meer specifieke informatie, raadpleeg dan de website van het dorp of skigebied zelf.

Hoe kan ik een uitbreiding van een skipas bijboeken?
Dit kan tijdens boekingsstap 2. Ook is het mogelijk om dit telefonisch door te geven.

Hoe kan ik een skipas uit de boeking halen of omzetten naar een kinderskipas?
Ook dit kan je aanpassen in boekingsstap 2. De prijs op de kassabon verandert dan mee. 

Hoe kan ik een familiepas boeken?
Diverse gebieden verkopen naast de reguliere skipassen ook, vaak voordelige, familiepassen. Wil je hier meer over weten, neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik meerdere appartementen/kamers boeken in één boeking?
Tijdens de eerste boekingsstap kun je hiervoor klikken op ‘Aantal personen & appartementen/kamers aanpassen’.

Verzekeringen

Kan ik online een annulerings- en/of reisverzekering bijboeken?
Ja, in de boekingsstap ‘Extra’s’ kun je een annulerings- en/of reisverzekering aan je pakket toevoegen. Meer informatie klik hier.

Wat houdt de dekking van de annuleringsverzekering precies in?
Lees deze pagina voor meer informatie.

Wat houdt de dekking van de reisverzekering precies in?
Lees deze pagina voor meer informatie.

Wat zijn de kosten voor een reis/bagage/annuleringsverzekering?
Lees deze pagina voor meer informatie.

Reisbescheiden

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reisbescheiden?
Deze ontvang je per e-mail vanaf 10 tot 7 dagen voor aankomstdatum.

Wijzigen en Annuleren

Hoe kan een reis worden geannuleerd?
Dit kan alleen schriftelijk, bij voorkeur per e-mail, en dient door de hoofdboeker te worden gedaan.

Zijn er kosten verbonden aan het annuleren van een reis?
Voor annuleringen gelden de ANVR-voorwaarden, klik hier.

Welke kosten kan ik op de reis- en annuleringsverzekering declareren?
Hiervoor zijn de voorwaarden van je verzekeraar van toepassing.

Kan ik mijn boeking wijzigen?
Ja, ook hiervoor hanteren wij de ANVR-voorwaarden. Kijk hier voor meer informatie over het wijzigen van een boeking.

Zijn er kosten verbonden aan het wijzigen van een boeking?
Ja, zie de ANVR-voorwaarden.

Prijzen

Wat is inbegrepen in de prijs?
Op de accommodatiepagina staat boven de prijstabel in lichtblauw aangegeven wat is inbegrepen.

Zijn de prijzen per persoon?
Ja, in principe zijn de getoonde prijzen per persoon (tenzij anders wordt vermeld).

Hoeveel bedragen de reserveringskosten?
Deze bedragen € 25 per boeking.

Wat zijn de kosten voor een ski- en snowboardles?
De prijzen van lessen zijn o.a. afhankelijk van het aantal dagen en variëren per dorp. Kijk op de dorpspagina voor meer informatie.

Wat zijn de kosten voor materiaalhuur?
Voor ski- en snowboardhuur gelden er verschillende prijzen per categorie. Klik hier voor op de skihuur-pagina.

Hoe werkt het met de borg?
De borg(stelling) dient bij aankomst aan de receptie van de accommodatie te worden ‘voldaan’. De waarborg kun je vrijwel altijd met een creditcard in orde maken en wordt niet van je rekening afgeschreven. Borgsom kan niet met bankpas worden ‘betaald’. En bij voorkeur ook niet cash. De borgstelling zal worden opgeheven of worden teruggegeven (bij cash) indien het appartement/chalet netjes en compleet wordt achtergelaten.

Tot wanneer is vroegboekkorting van toepassing?
Dit verschilt per accommodatie. Een groot deel van de vroegboekkortingen vervalt in september en oktober. Kijk voor meer informatie op de aanbiedingenpagina.

Wanneer is kinderkorting van toepassing?
Deze is leeftijdsafhankelijk en verschilt per accommodatie en skigebied. In veel gevallen krijgt een kind korting op de liftpas. In een hotel of pension wordt vaak ook een kinderkorting toegepast bij verblijf op de kamer van de ouder(s). Indien de informatie bij ons bekend is, dan staat deze op accommodatie-pagina.

Betaling

Wat is het rekeningnummer van Snowtime?
ABN Amro Bank: 64 30 43 209
IBAN: NL18 ABNA 06 43 043 209
Swift/BIC: ABNANL2A

Hoeveel bedraagt de aanbetaling?
De aanbetaling is 20% van de volledige reissom, deze dient binnen 10 dagen na boeking aan ons te zijn betaald. De restbetaling dient 6 weken voor aankomstdatum te zijn betaald.

Is mijn (aan)betaling al ontvangen?
Zolang je niets van ons hoort, is je (aan)betaling in goede orde ontvangen. Kijk hier voor meer informatie over het betalen van je reis.

Krijg ik een bevestiging van de (aan)betaling?
Je ontvangt geen bevestiging van de (aan)betaling. Wil je weten of de (aan)betaling bij ons binnen is, neem dan even contact op per telefoon of e-mail.

Is het mogelijk om het bedrag in één keer te betalen?
Ja, dit is mogelijk.

Welke betalingsmethoden zijn er bij Snowtime?
iDEAL, handmatige overschrijving (en creditcard).

Hoe kan ik betalen via iDEAL?
In je e-factuur staat een link die je naar de website stuurt om met iDEAL te betalen.

Kan ik betalen met een creditcard?
Dit heeft niet onze voorkeur, maar in je e-factuur staat een link waarop je kunt klikken voor de betaling met creditcard.

Kunnen alle reizigers ook apart aan Snowtime betalen?
Ja, dit is mogelijk. Alle reizigers dienen dan wel bij de overschrijving de naam van de hoofdboeker en het boekingsnummer (WEBnummer) te vermelden.

Welke referentie moet ik gebruiken als ik mijn (aan)betaling wil voldoen?
Vermeldt op je overschrijving je boekingsnummer (WEBnummer) en de naam van de hoofdboeker.

Accommodatie

Wat is een cabine?
Een cabine is een kleine ‘kamer’ met 1 of meerdere slaapplaatsen (vaak met stapelbed). Meestal is een cabine afsluitbaar, maar staat soms in open verbinding met de rest van het appartement en wordt afgeschermd door een wand of gordijn. Ventilatie kan d.m.v. een (binnen)raam, ventilatie-kanaal of is niet mogelijk.

Wat is een mezzanine?
Een mezzanine is een vide (halve etage) die in open verbinding met de woonkamer staat. Een mezzanine is te bereiken via een trap of smalle opgang.

Wat is een slaapnis?
Dit is een hoek in het appartement, al dan niet afgeschermd door een gordijn, waar een extra slaapplek voor 1 of meerdere personen is gecreëerd. Meestal is dit een stapelbed.

Zijn huisdieren wel of niet toegestaan?
Dit, en of er eventueel kosten worden berekend, kun je vinden op de accommodatie-pagina bij faciliteiten. Als een huisdier is toegestaan dan dien je dit bij boeking aan te geven omdat wij dit vooraf bij de accommodatie moeten melden.

Worden er accommodatiekosten gerekend voor een baby?
In feite betaal je een vaste prijs voor je accommodatie. Dit bedrag wordt gedeeld door het aantal personen. Of je nu met 8 volwassenen of 7 volwassenen en 1 baby gaat, de prijs voor de accommodatie blijft hetzelfde maar wordt gedeeld door het aantal personen. Bij een baby kun je de korting ‘geen skipas’ toepassen in de boekingsstap.

Is er reisbegeleiding aanwezig op jouw bestemming?
Voor assistentie in Frankrijk heeft Snowtime een hostess die in de Franse Alpen woont. In Oostenrijk & Italië kun je gebruik maken van de service van onze lokale agent. Uiteraard kun je ter plaatse terecht bij de receptie van de accommodatie. Bij de reisbescheiden ontvang je alle details.

Wat is een preferentie?
Onder een preferentie verstaan wij een bepaalde voorkeur. Dit kan bijvoorbeeld een appartement met zuidligging zijn. Een preferentie geven wij door aan de accommodatie, daarna is het aan hen of ze je voorkeur kunnen inwilligen.

Wat is een essentie?
Indien je een wens hebt die van dusdanig belang is dat je alleen boekt als vaststaat dat aan deze wens wordt voldaan, dan is er sprake van een essentie. Een essentie verkrijgen, gaat altijd in overleg met de accommodatieverschaffer, maar is helaas niet in alle gevallen mogelijk. Voor medische essenties kunnen andere regels gelden.

Hoe kan ik speciale eetwensen doorgeven?
Je kunt je tijdens je boeking aangeven in het opmerkingenveld.

Eigen vervoer

Kan ik een parkeerplaats reserveren voor mijn auto?
Staat er bij de faciliteiten op de accommodatie-pagina aangegeven dat het vooraf reserveren van een parkeerplaats mogelijk is, dan kun je dit bij de boeking in het opmerkingenveld aangeven.

Krijg ik ook een routebeschrijving?
Ja, deze ontvang je bij de reisbescheiden.

Zijn winterbanden verplicht op mijn bestemming?
Dit is per land verschillend. De ANWB heeft een betrouwbare site waar je de informatie over verplichtingen op de weg in het buitenland kunt bekijken.

Busreis

Wat zijn de vertrektijden van de bus?
De vertrektijden verschillen per opstapplaats en bestemming. De bussen vertrekken op vrijdag eindemiddag/avond uit NL en rijden op zaterdagavond weer retour naar naar NL. Zie voor de vertrektijden; Frankrijk, Oostenrijk en Italië.

Als ik voor First Class kies, heb ik dan het hele traject een 1st-class stoel?
De 1st-class stoel geldt vanaf het wisselpunt in Maarheeze tot aan de aankomstplaats. Een enkele keer wordt er op het laatste traject een transferbus(je) ingezet zonder 1st-class stoelen.

Klachten

Waar kan ik een klacht indienen?
Informatie over het indienen van een klacht vind je onderaan de pagina ‘Algemene informatie wintersport‘.

  • Ruim 31 jaar ervaring
  • Beoordeeld met een 8.5
  • Veel persoonlijke aandacht

Ontvang aanbiedingen, nieuws en tips;

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Menu

Zoeken op Snowtime.nl

Zoek op: Dutchweek, Val Thorens, Sölden, Oostenrijk,