Je kunt ons tussen 9:00 en 17:00 uur bereiken op 020-8200 600

Snowtime Travel logo

Vragen, of advies nodig?
Stel je vraag in de live chat

Klanten waarderen ons met een 8.5!

Veelgestelde Vragen

Beste klant of bezoeker, 

Met deze FAQ-service proberen we zo goed mogelijk je vraag te beantwoorden, onderverdeeld in onderstaande thema’s. Gebruik voor snel zoeken Control+F voor Windows en ⌘+F bij Apple en typ in de zoekbox het gewenste onderwerp.

Is je vraag niet beantwoord of heb je een vraag over een ander onderwerp? Neem dan contact met ons op via: info@snowtime.nl. Alvast bedankt!

Thema’s

    • Algemeen & Voorwaarden
    • Kamer- / Accommodatie types
    • Wintersport boeken bij Snowtime Travel

      • Wintersport boeken – Algemeen
      • Wintersport boeken – Extra’s
      • Wijzigen & annuleren
    • Tijdens de wintersport 
    • Na de wintersport

Algemeen & Voorwaarden

Ja, wij zijn aangesloten bij zowel de ANVR (lid 03738), SGR / SGRZ (lid 2072) als het Calamiteitenfonds.

De link naar de Disclaimer vind je onderaan elke pagina bij ‘Privacy & Disclaimer’ of klik hier.

De link naar ons Privacy beleid vind je onderaan elke pagina bij ‘Privacy & Disclaimer’ of klik hier.

De link naar onze contact gegevens vind je bovenin en onderaan elke pagina bij ‘Contact’ of klik hier.

Telefonisch zijn wij van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar.
Buiten kantoortijden staan we doorgeschakeld naar onze telefoonservice.

Bekijk ook onze contact gegevens voor de tijden waarop onze online chat-service beschikbaar is. Offline chatten en het sturen van een mail kan uiteraard 24/7.

ABN Amro Bank: 64 30 43 209
IBAN: NL18 ABNA 06 43 043 209
Swift/BIC: ABNANL2A

De link naar de Algemene Voorwaarden vind je onderaan elke pagina bij ‘Voorwaarden’ of klik hier.

Kamer- / Accommodatie types

Een cabine is een kleine ‘kamer’ met 1 of meerdere slaapplaatsen (vaak met stapelbed). Meestal is een cabine afsluitbaar, maar staat soms in open verbinding met de rest van het appartement en wordt afgeschermd door een wand of gordijn. Ventilatie kan d.m.v. een (binnen)raam, ventilatie-kanaal of is niet mogelijk.

Een mezzanine is een vide (halve etage) die in open verbinding met de woonkamer staat. Een mezzanine is te bereiken via een trap of smalle opgang. De hoogte tussen de vloer en het plafond is op een mezzanine vaak iets lager.

Dit is een hoek in het appartement, al dan niet afgeschermd door een gordijn, waar een extra slaapplek voor 1 of meerdere personen is gecreëerd. Meestal is dit een stapelbed.

Een duplex appartement bestaat uit twee etages, verbonden door een inpandige trap.

Wintersport boeken - Algemeen

Rechtsboven de prijstabel op de accommodatiepagina staat aangegeven waaruit de prijs in de prijstabel is opgebouwd. De prijs is per persoon (tenzij anders vermeld) en in- of exclusief skipas.

Daarnaast zijn standaar €25 boekingskosten en €2,50* Calamiteitenfonds ingrepen bij het maken van een boeking bij Snowtime Travel.

* m.u.v. boekingen gemaakt in België

De beschikbaarheid kun je bekijken in de prijstabel onderaan de accommodatiepagina onder de kop ‘Prijzen & boeken’. In de prijstabel hanteren wij de volgende kleurencodering:

  • Lichtblauw = beschikbaar
  • Groen = beschikbaar met korting
  • Grijs (zonder prijs) = niet beschikbaar

Is de prijs onderstreept? Dan is het een boeking op aanvraag. Bekijk de vraag hieronder voor meer informatie over een boeking ‘op aanvraag’.

Dit houdt in dat wij de betreffende accommodatie niet direct op voorraad hebben. Na ontvangst van een boeking op aanvraag vragen wij bij de accommodatieverschaffer na of de geboekte accommodatie nog beschikbaar is.

Is de accommodatie beschikbaar? Dan maken wij de boeking definitief door dit schriftelijk aan je te bevestigen.
Is de accommodatie niet beschikbaar? Ook dan zullen wij dit schriftelijk aan je bevestigen en zijn we je graag van dienst door vrijblijvend een alternatief te zoeken.

In de regel laten we je de reactie van de accommodatieverschaffer dezelfde of de volgende werkdag weten (door bijv. internationale feestdagen kan dit langer duren).

Je boeking is definitief op het moment dat je akkoord bent gegaan met de ANVR-voorwaarden in de laatste boekingsstap en op ‘Bevestig boeking’ hebt geklikt. Betreft het een ‘op aanvraag’ boeking, dan wordt deze definitief zodra Snowtime dit schriftelijk aan je bevestigt op het door jou opgegeven e-mailadres.

In beide gevallen ontvang je direct na het boeken een bevestigingsmail op het opgegeven e-mailadres uit boekingsstap 1 als bewijs dat je boeking/aanvraag in goede orde is ontvangen.

Een optie nemen op een accommodatie houdt in dat wij de accommodatie vrijblijvend een aantal dagen voor je vasthouden (tot max. 3 werkdagen). Dit geeft je de mogelijkheid om te overleggen met het reisgezelschap.

Voor een aanvraag voor het nemen van een optie kun je het beste telefonisch contact met ons opnemen via: 020-8200 600.

Preferentie

Onder een preferentie verstaan wij een bepaalde voorkeur. Dit kan bijvoorbeeld een appartement met zuidligging zijn. Een preferentie geven wij door aan de accommodatie, daarna is het aan hen of ze je voorkeur kunnen inwilligen. Het is dus absoluut geen garantie.

Essentie

Indien je een wens hebt die van dusdanig belang is dat je alleen boekt als vaststaat dat aan deze wens wordt voldaan, dan is er sprake van een essentie. Een essentie verkrijgen, gaat altijd in overleg met de accommodatieverschaffer, maar is helaas niet in alle gevallen mogelijk. Voor medische essenties kunnen andere regels gelden.

Hoe geef ik een preferentie of essentie door?

Na het maken van een boeking verschijnt automatisch een opmerkingenveld. Hierin kan de preferentie of essentie aan ons worden doorgegeven.

Een wintersport Frankrijk is bij Snowtime Travel standaard inclusief skipas. In Italië en Oostenrijk is een gedeelte inclusief skipas. Bij accommodaties zonder skipas zal er ook geen skipas zichtbaar zijn op de kassabon en is deze ook meestal niet toe te voegen in boekingsstap 2.

Bovendien kun je in boekingsstap 2 per persoon aangeven welke skipas er geselecteerd wordt en of een eventuele uitbreiding gewenst is. Ook is het mogelijk om voor de optie ‘Geen skipas’ te kiezen. Na het aanpassen/verwijderen/toevoegen van een skipas, wordt de reissom op de kassabon automatisch aangepast.

Deze vind je op de skigebied-pagina. Zoek je meer specifieke informatie, raadpleeg dan de website van het dorp of skigebied zelf.

Ook in boekingsstap 2 kan je deze informatie nalezen door te klikken op de oranje gekleurde tekst: ‘Meer info over de verschillende skipassen’. 

Tijdens de eerste boekingsstap kun je hiervoor klikken op ‘Aantal personen & appartementen/kamers aanpassen’.

In feite betaal je een vaste prijs voor je accommodatie. Dit bedrag wordt gedeeld door het aantal personen. Of je nu met 8 volwassenen of 7 volwassenen en 1 baby gaat, de prijs voor de accommodatie blijft hetzelfde. De totale reissom met een baby is wel lager dan zonder baby aangezien er niet wordt betaald voor de skipas van een baby.

Deze is leeftijdsafhankelijk en verschilt per accommodatie en skigebied. In veel gevallen krijgt een kind korting op de liftpas. In een hotel of pension wordt vaak ook een kinderkorting toegepast bij verblijf op de kamer van de ouder(s). Indien de informatie bij ons bekend is, dan staat deze op accommodatie-pagina.

Dit is mogelijk, met name in Oostenrijk hebben we veel short stays vanaf 3 nachten.

De mogelijkheid om een short stay te boeken is afhankelijk van de accommodatieverschaffer en worden over het algemeen niet aangeboden in het hoogseizoen.

Of een huisdier is toegestaan is afhankelijk van de accommodatie. Dit, en of er eventueel kosten worden berekend, kun je vinden op de accommodatie-pagina onder het kopje ‘Accommodatie eigenschappen’.

Indien een huisdier is toegestaan, dan dien je dit in het opmerkingenveld van je boeking aan te geven omdat wij dit vooraf bij de accommodatie moeten melden.

Je kunt dit aan ons doorgeven in het opmerkingenveld van je boeking.

Het bedrag verschilt per accommodatie en staat vermeld op de accommodatiepagina onder het kopje ‘Accommodatie eigenschappen’.

In principe is de aanbetaling 20% van de volledige reissom en deze dient binnen 10 dagen na het maken van een boeking aan ons te zijn betaald.

De restbetaling dient 6 weken voor aankomstdatum te zijn betaald. Het kan zijn dat een accommodatie een hogere aanbetaling vereist, is dit het geval dan stellen we je hier van op de hoogte. Bij enkele accommodaties (meestal hotels) wordt in verband met een promotie-tarief 100% als aanbetaling gevraagd, ook dan brengen we je hier van op de hoogte.

Zolang je niks van ons hoort, is de (aan)betaling in goede orde ontvangen.

Bij voorkeur iDEAL, via de betaallink in de e-factuur, of een handmatige overschrijving. Vermeldt hierbij op je overschrijving je boekingsnummer (WEB-nummer) en de naam van de hoofdboeker.

Creditcard is ook mogelijk (uitsluitend VISA en Mastercard).

Daarnaast is het mogelijk om een betaling te doen met een Corona-voucher. Dit kan in boekingsstap 2.

Deze ontvang je per e-mail vanaf 10 tot 7 dagen voor aankomstdatum.

Wintersport boeken - Extra's

Wil je, nadat je een boeking hebt gemaakt, nog personen bijboeken? Stel ons daar z.s.m. van op de hoogte (telefonisch of e-mail). Dan bekijken we de mogelijkheden.

Ja, in de boekingsstap 2 ‘Skipassen en Extra’s’ kun je een annulerings- en/of reisverzekering aan je pakket toevoegen. Meer informatie over de prijzen en de dekking vind je via deze link.

Dat is afhankelijk van de bestemming en de reisdatum. Meer informatie over het boeken van een busreis vind je via deze link.

Dat kan, indien op de betreffende accommodatiepagina onder het kopje ‘Accommodatie eigenschappen” staat aangegeven dat het vooraf reserveren van een parkeerplaats dan wel parkeergarage mogelijk is. Deze voorkeur kun je aangeven in boekingsstap 2: Skipassen en Extra’s.

Een parkeerplek kan dus niet worden gegarandeerd. Het betreft ten alle tijden een voorkeur.

Ja, deze is onderdeel van de reisbescheiden. Deze ontvang je per e-mail vanaf 10 tot 7 dagen voor aankomstdatum.

Ja, Snowtime werkt al jaren samen met Hotel La Cabrière voor een voordelige hotel onderweg overnachting. In het opmerkingenveld, na afronding van je boeking, kan je je voorkeur voor het type kamer opgeven.

Bekijk via deze link of dit overnachtingsadres geschikt is voor jouw wintersportvakantie.

Lessen kun je o.a. bijboeken in Tignes, Valloire, Val Thorens, Les Menuires en Val Cenis. Alle actuele informatie over lessen vind je hier. We raden je aan om voor de hoogseizoenweken de lessen vroegtijdig te boeken. Doe je dit ter plaatse, dan hebben veel scholen geen plaats meer of moet je genoegen nemen met incourante lestijden.

De tijden verschillen per bestemming. Skilessen worden veelal ’s ochtends gegeven van 09:00 – 12:00 uur. Snowboardlessen vaak in de middag. Indien gewenst kunnen wij de exacte tijden voor je opvragen.

Ja, dit is wel afhankelijk van de geselecteerde bestemming. Indien materiaalhuur toe te voegen is aan je boeking, zal dit zichtbaar zijn in boekingsstap 2: Skipassen en extra’s.

Meer informatie over materiaalhuur vind je via deze link.

Wijzigen en annuleren

Het annuleren van een reis kan alleen schriftelijk, bij voorkeur per e-mail, en dient door de hoofdboeker te worden gedaan.

Kosten annuleren

In beginsel gelden de annuleringsvoorwaarden zoals deze zijn opgesteld in onze voorwaarden als aanvulling op de voorwaarden gesteld door de ANVR.

In samenwerking met veel van onze accommodaties maakt Snowtime Travel het mogelijk gratis te annuleren tot kort voor aankomst. Met aankomst wordt de aankomstdatum bedoeld zoals deze staat vermeld op de factuur. Meer informatie over deze voorwaarden vind je via deze link.

Hiervoor zijn de voorwaarden van je verzekeraar van toepassing.

Ja, ook hiervoor hanteren wij de ANVR-voorwaarden. Kijk hier voor meer informatie over het wijzigen van een boeking.

Tijdens de wintersport

Voor assistentie in Frankrijk heeft Snowtime een hostess die in de Franse Alpen woont. In Oostenrijk & Italië kun je gebruik maken van de service van onze lokale agent.

Voor vragen of klachten m.b.t. de accommodatie verwijzen wij je in eerste instantie door naar de receptie van de accommodatie. Indien je er niet uitkomt of je hebt andere vragen tijdens je verblijf, neem dan contact met ons op. Dringende vragen of klachten buiten onze openingstijden kunnen gesteld worden via de mail of via ons noodnummer. Deze staat vermeld in de reisbescheiden.

Bij het inchecken is het gebruikelijk dat de accommodatie je vraagt de borgsom d.m.v. een creditcard te voldoen voordat je de accommodatie betrekt. Hiertoe wordt er een ‘optie reservering’ op je creditcard geplaatst en dit wordt uitsluitend geïncasseerd als er aan het einde van je verblijf iets niet in orde is. De borgsom cash of met bankpas betalen, wordt vrijwel nergens meer geaccepteerd. Het innen en terugbetalen van borgsommen verloopt buiten de invloedssfeer van Snowtime Travel. Zij aanvaardt dan ook geen aansprakelijkheid voor terugbetaling van borgsommen, al dan niet onder aftrek van evt. inhoudingen.

Na de wintersport

Er zijn diverse mogelijkheden:

  1. 2 dagen na terugkomst van je vakantie ontvang je van ons per mail een verzoek voor het schrijven van een review.
  2. via Google
  3. via facebook

Uiteraard doet Snowtime er alles aan om je wintersportvakantie zo goed mogelijk te laten verlopen. Het kan echter gebeuren dat er zich tijdens je wintersportvakantie iets voordoet waarover je niet tevreden bent. Zoals in de ANVR voorwaarden en in de reisbescheiden van Snowtime nadrukkelijk staat vermeld, dien je hier als volgt melding van te doen:

  • Meld de klacht direct bij de receptie van je accommodatie, zodat het ongemak ter plaatse kan worden verholpen
  • Kom je er met de accommodatieverschaffer niet uit, neem dan, afhankelijk van het land waar je op wintersportvakantie bent, contact op met:
    • een vertegenwoordiger van Snowtime (noodnummer of host-service) of
    • met Snowtime zelf.

Ben je niet tevreden met de geboden oplossing en heb je dit tijdens je verblijf aan ons gemeld, dan kun je tot uiterlijk 12 maanden na terugkomst in Nederland schriftelijk een klacht indienen bij Snowtime. Alleen wanneer je je aan de genoemde voorwaarden houdt, kan Snowtime je klacht in behandeling nemen.

Meer informatie over het indienen van een klacht vind je onderaan de pagina ‘Algemene informatie wintersport‘.

Ontvang aanbiedingen, nieuws en tips;

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Menu

Zoeken op Snowtime.nl

Zoek op: Dutchweek, Val Thorens, Sölden, Oostenrijk,