BIJ CODE ORANJE GELD-TERUG GARANTIE BINNEN 14 DAGEN ! Meer informatie

Je kunt ons tussen 9:00 en 17:00 uur bereiken op 020-8200 600

Snowtime Travel logo

Vragen, of advies nodig?
Stel je vraag in de live chat

Klanten waarderen ons met een 8.5!

INFORMATIE M.B.T. COVID-19

Geüpdatet op donderdag 12 maart 2021

Snowtime wil je zoveel mogelijk zekerheid en informatie bieden m.b.t het Corona-virus. Zolang het kan en mag, doen wij er alles aan om jouw wintersport uit te voeren!
Hoe? Dat lees je hieronder aan de hand van de volgende onderwerpen:

    1. Procedure terugbetaling Corona-voucher
    2. Boek je wintersport zonder risico
    3. Wat te doen als je wintersport niet door kan gaan?
    4. Annuleren met/zonder Corona-voucher
    5. Advies over het afsluiten van een reis- en/of annuleringsverzekering
    6. Actuele reisadviezen
    7. Algemene Coronamaatregelen skigebieden
    8. Algemene Coronamaatregelen accommodaties
    9. De rol van de SGR

Mijn Corona-voucher is niet of niet volledig verzilverd. Wat nu? 

Ik heb mijn Corona-voucher niet ingezet/verzilverd

Heb je voor seizoen 20/21 geen gebruik gemaakt van je Corona-voucher dan verloopt deze op 16 april 2021 (12 maanden na uitgifte). Tot die datum is je betaalde reissom gedekt door de SGR. Snowtime neemt in de eerste helft van april contact met je op en zorgt dat je betaalde reissom op 16 april 2021 is terugbetaald.

Ik heb mijn Corona-voucher niet volledig ingezet/verzilverd

Heb je wel een nieuwe wintersportreis geboekt maar is het volledige voucher-tegoed niet gebruikt en staat er nog een deel op je voucher, dan neemt Snowtime in de eerste helft van april contact met je op en zorgt dat het restantbedrag op 16 april 2021 is terugbetaald.

 

Boek je wintersport zonder risico

Bij Snowtime boek je het hele wintersportseizoen 21-22, waaronder de SnowParade en de Dutchweek Snowtime, met Geld-terug garantie! Dit betekent dat we je reissom minus reserveringskosten binnen 14 dagen terugbetalen indien er sprake is van code oranje/rood.

Daarnaast kan je gratis annuleren tot 1 september 2021.

Ook goed om te weten is dat Snowtime is aangesloten bij de SGR. Dit garantiefonds staat te allen tijde garant voor de door jou (aan)betaalde reissom voor een boeking gemaakt zonder én met Corona-voucher. Bekijk voor meer informatie de site van de SGR.

 

Wat te doen als je wintersport niet door kan gaan?

Omboeken

Uiteraard is er de mogelijkheid je boeking over te zetten naar een andere datum. We hebben vanaf april meer dan voldoende opties. Daarnaast kunnen we je de SnowParade (24 april – 1 mei 2021) en de Dutchweek Snowtime (1 mei – 8 mei 2021) tijdens de meivakantie van harte aanbevelen. Klik voor meer informatie over deze kindvriendelijke skiweken op de oranje gekleurde linkjes uit de vorige zin.
Indien je interesse hebt in een van deze weken, of een omboeking wilt naar een andere datum, stuur dan een mail naar reservation@snowtime.nl

Annuleren boeking zonder Corona-voucher

Indien Snowtime genoodzaakt is je boeking zonder voucher te annuleren door code oranje/rood, maken we de aanbetaalde reissom minus de reserveringskosten binnen 14 dagen na annulering van je boeking over. Graag ontvangen wij hiervoor per mail je IBAN-nummer, WEB-nummer en de naam begunstigde.

Annuleren boeking mét Corona-voucher 

Indien Snowtime genoodzaakt is je boeking met een Corona-voucher te annuleren, dan wordt het voucher-bedrag teruggezet op je voucher. Mocht je, naast je voucher, ook nog een extra deel hebben aanbetaald, dan zullen we dit aanbetalingsbedrag minus de reserveringskosten binnen 14 dagen na annulering van je boeking overmaken. Graag ontvangen wij hiervoor per mail je IBAN-nummer, WEB-nummer en de naam begunstigde. De voucher kun je tot 16 april 2021 gebruiken om een nieuwe boeking te maken.

Mocht je de voucher niet verzilveren voor 16 april 2021, dan krijg je automatisch het voucher-bedrag uiterlijk 16 april 2021 uitbetaald.

 

Verzekeringen

Ons klemmende advies in deze onzekere tijden is dat je goed verzekerd op reis gaat. Daarmee doelen we op zowel een reisverzekering als een annuleringsverzekering. Er zijn diverse scenario’s te bedenken waar de verantwoordelijkheid van de ene partij (de reisorganisatie) ophoudt en die van de ander (de verzekeringsmaatschappij) begint. Als voorbeeld: je raakt tijdens je vakantie besmet met het coronavirus. De kosten die dan gemaakt moeten worden voor o.a. medicatie, (langer) verblijf of extra reiskosten zullen door de meeste reisverzekeringen worden gedekt. Check daarom goed je huidige verzekering en/of bekijk de voorwaarden van onze partner Allianz!

Meer informatie over onze verzekeringen

 

Actuele reisadviezen 

Controleer altijd zelf voor vertrek de regelgeving van jouw vakantiebestemming. Indien er sprake is van een verplichting, is dit je eigen verantwoordelijkheid. Een dergelijke verplichting kan bijvoorbeeld gelden voor het invullen van een COVID-formulier of het afnemen van een Corona-test.

Ga voor de actuele reisadviezen van de Nederlandse overheid naar:

 

Algemene corona-maatregelen skigebieden

De meeste skigebieden hebben inmiddels een ‘basis pakket’ aan corona maatregelen voor komend winterseizoen samengesteld. Bergdorpen die deze zomer open waren en de skiliften hebben ingezet voor wandelaars en mountainbikers, hebben al veel ervaring opgedaan met wat belangrijk en ook uitvoerbaar is. Veelal gaat het om maatregelen met een algemeen karakter. Hieronder lees je de meest actuele corona-maatregelen:

Neem ook de samenvatting hieronder door:

    • In veel skigebieden zijn informatieborden geplaatst met daarop de veiligheidsregels (o.a. in restaurants, winkels en bij de skiliften);
    • In wachtrijen en openbare ruimtes zal 1 tot 1,5 meter afstand gehouden moeten worden en zal het dragen van een mondkapje vaak verplicht zijn;
    • Er zullen voldoende mogelijkheden zijn om je handen te desinfecteren;
    • Geen tot minimale après-ski mogelijkheden;
    • In publieke ruimtes zullen looproutes gehanteerd worden;
    • Bij ski- en snowboardlessen zal een limiet worden gesteld aan het maximaal aantal leerlingen dat per klas wordt toegestaan.

Aan bovenstaande maatregelen kunnen geen rechten ontleend worden. Controleer altijd zelf de meest actuele reisinformatie. Hebben wij een belangrijke update gemist? Laat het ons weten via info@snowtime.nl

 

Algemene corona-maatregelen accommodaties

Faciliteiten van accommodaties zijn mogelijk aangepast in verband met het coronavirus. Denk hierbij aan een mogelijke sluiting van wellness-, fitness, of bijvoorbeeld horecafaciliteiten. Neem bij vragen contact met ons op via info@snowtime.nl.

 

De rol van de SGR

Snowtime is aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). De SGR staat garant voor de door jou (aan)betaalde reissom. Mocht er dus onverhoopt een extreme situatie ontstaan waardoor Snowtime failliet zou gaan, dan krijg je de (aan)betaalde reissom terug. Zie voor meer informatie de site van de SGR.

 

Vertrouwen

Wij willen je ontzettend bedanken voor het vertrouwen in Snowtime. Wij hopen van harte dat we voor jouw reisgezelschap in de nabije toekomst weer een mooie wintersport kunnen realiseren, bijvoorbeeld tijdens de SnowParade van 23 april tot 30 april of de vertrouwde Dutchweek Snowtime van 30 april tot 7 mei 2021. Wij kijken er enorm naar uit en hopen jij ook!

Voor vragen kun je ons altijd mailen, bellen of chatten.

 

Bekijk ons aanbod 2021-2022 Neem contact met ons op

Ontvang aanbiedingen, nieuws en tips;

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Menu

Zoeken op Snowtime.nl

Zoek op: Dutchweek, Val Thorens, Sölden, Oostenrijk,